Onze eerste avonturen! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Linda en Elise - WaarBenJij.nu Onze eerste avonturen! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Linda en Elise - WaarBenJij.nu

Onze eerste avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Linda en Elise

04 Februari 2013 | Cambodja, Kratié

Sawadika, baai dee maai?

Hallo!! Hoe gaat het met jullie? Hier in het prachtige, tropische Zuid Oost Azie heel goed!! Jullie hebben vast al wat mooie, jaloersmakende fotootjes op facebook voorbij zien komen ;) en hier dan ook eindelijk ons eerste verslag van onze eerste 2,5 weken. We hebben het echt top hier & al zoveel gezien, gedaan & meegemaakt! Maar dat gaan jullie allemaal lezen :) veel lees plezier & leuk dat jullie ons volgen!!

16 januari 2013: AMS-BKK. Na wat flinke tranen-met-tuiten-momenten en onze weekendtas te hebben gedropt, kon onze droom beginnen. Het avontuur begon allemaal in Bangkok. Na een reis van 17 uur, inclusief een nachtje over, kwamen wij fris en fruitig aan in de hoofdstad. Het was kwart over 10, en wat een hitte! We zouden geen Nederlanders zijn als we niet meteen iets te klagen hadden!;) Na flink wat verdwaalsessies en pufpartijen kwamen we aan bij ons hostel, heel mooi en schoontjes. Hop dat bed in, we waren kapot! Na wat uurtjes geslapen te hebben, hadden wij het briljante idee om met een tuktuk (zo'n leuk klein, open, goed voor het milieu, gekleurd autootje) een tour door Bangkok te doen voor 400 Baht, wat uiteindelijk dikke afzetterij bleek te zijn, maarja hè een goed begin is het halve werk! Hartstikke leuk idee, aangezien van die lekkere grove, grote Nederlandse vrouwen zoals wij daar hartstikke soepel inkomen & de hele weg met hun hoofd tegen het plafond zitten en dus weinig van de omgeving kunnen zien ;)

Verder vonden we de tuktuk geweldig dus werd het ons favoriete vervoersmiddel in Bangkok! We hebben al lekker geshopt, vooral bij alle leuke marktkraampjes op Siam Square. De onwijs leuke kleding, die bovendien ook nog eens heel goedkoop is, konden wij uiteraard niet weerstaan. We hebben al aardig toegslagen dus toen we onze backpack weer in moesten pakken, kwamen we erachter dat die al aardig vol zat. Hmm, doen we toch weer goed in de eerste week! Verder hebben we de mooie tempels bekeken, waar je met de boot naar toe gaat. Dit kostte 15 baht per persoon, terwijl we het de dag daarvoor bijna voor 1000 baht met zijn 2e hadden gedaan (terwijl het eerst 2000 was!). Hier kwamen we er wel weer even achter hoe leuk de Thaien het vinden om de toeristen af te zetten, maar zoals we al zeiden: een goed begin is het halve werk dus wij lieten dat niet meer gebeuren natuurlijk ;) maar de tempels! Heel mooi en indrukwekkend om te zien! We hebben heel wat mooie fotootjes gemaakt en zijn zelf ook heel wat keren op de foto genomen, wij denken zelf omdat we zo heerlijk grof zijn naast die mooie, fijne Thaise vrouwtjes ;)

20 januari 2013: de dag om het drukke, levendige Bangkok te verlaten. Met de nachtbus en een boot naar Koh Tao, een reis van 13 uur. Iedereen lag in de bus heerlijk te slapen, behalve Lin & Lies, die zaten er de hele nacht klaarwakker bij ;) we hadden een prachtige prive bungalow met uitzicht op de zee, we zullen nog wat jaloersmakende foto's posten. We hebben hier 3 nachten heerlijk geslapen met het geluid van de wilde zee op de achtergrond. 1 klein nadeeltje waren de mega grote trappen die we elke dag op moesten, maarja zo wordt er nog enigszins aan de beentjes gewerkt! We hebben van de mooie strandjes genoten & lekker rond getourd op een scootertje, wat hier heel goed te doen is! Al zullen de Thaien af en toe wel denken dat jut & jul de berg af komen, met de renmen stijf ingedrukt ;) we dachten avontuurlijk te doen door een spannend weggetje te nemen naar een mooi strandje. Laten wij nou weer de pech hebben om stil te komen te staan, en dat met een lekke band. Top, hebben wij weer in the middle of nowhere! Gelukkig kwam er een aardige Thai langs, die ons naar iemand bracht om de band te plakken. En dat voor 200 baht, avontuurlijk was het, en we zijn uiteindelijk nog bij het strandje gekomen, wat dan helaas niet zo prachtig was, maar toch, we zijn er gekomen! ;)
We zijn ook lekker gaan stappen, de eerste keer wisten we niet wat we meemaakten. Het is hartstikke leuk, heel chill op het strand met lekkere muziekjes, fireshows, maar die mensen! Allemaal zoo dronken, de buckets & de mushroom shakes zijn hier erg populair en worden vollop gebruikt! We hebben onze ogen uitgekeken & met die gekkigheid waren we redelijk snel klaar ;) de keer daarna vonden we echter een leuke tent waar we leuke mensen leerde kennen.

We genieten echt volop, heerlijk warm, hier op het eiland best wat te warm af en toe. Wat jullie vast niet kunnen voorstellen in die sneeuw! Dit weer is echt heerlijk in januari! We houden het hier absoluut nog wel 3 maanden vol.
24 januari was het tijd om het volgende eilandje te bezoeken, Koh Phangan! We vonden Koh Tao prachtig en wilden eigenlijk nog niet weg maar waren ook heel benieuwd naar Koh Phangan en de bekende Full Moon Party uiteraard! Om 9 uur zouden we met de taxi, met de jongens naast ons, naar de boot gaan, die om half 10 zou vertrekken. Maar aangezien wij 50 grote traptreden opmoesten incl backpack en nog een tas, kwamen wij 5 over 9 puffend en steunend en vooral opgelucht omdat we het overleefd hadden aan. Dat opgeluchte gevoel was helaas snel verdwenen toen bleek dat de taxi net weg was, top! Om 10 voor half kwam de taxi aan, hij schreuren, wij rennen, wat vast een onwijs charmant gezicht was met de zware tassen & rode koppies.. maar gelukkig, we hebben hem gehaald (stiekem omdat de boot wat later vertrok, maar dat doet er even niet toe natuurlijk ;) ). Na zo'n 3 uur kwamen we aan bij ons prachtige bungalow, wauw!! Hier vermaken we ons ook wel weer goed! We worden gelijk warm verwelkomd en het ziet er allemaal top uit! Op 5 minuutjes afstand van een prachtig strandje. Waar we mazzel mee hebben want we zitten in het mooie gedeelte van het eiland (het noorden), het enige wat jammer is, is dat je lang met een taxi moet voor een feestje maar die gaan gelukkig wel vanaf het resort. De eerste avond pakken we gelijk een feestje mee, wij zijn wel in voor een feestje op dit party eiland, waar elke avond een feestje is. We gaan met een paar andere van het resort naar de Waterfall Party. Het ziet er heel gaaf uit, op het strand, met allemaal mooie lichten en beschilderingen / versieringen met glow in the dark verf, wat een gaaf effect geeft! We vermaken ons hier wel, techno muziek wordt steeds meer ons ding want dat is het helemaal hier op de feestjes! Nog even wat varierende dans moves ontdekken want het lijkt allemaal nogal op elkaar, maar dan komt het helemaal goed! ;)

26 januari was het dan zo ver, de avond waar we al weken naar uit hebben gekeken, de beruchte fullmoonparty! We hadden nog even wat glow in the dark verf en een lichtgevend shirtje op de kop getikt en het feest kon beginnen! Flink uitgedost gingen we weer met een aantal backpackers van ons resort, allemaal leuke australiers, fransen en canadezen. Eenmaal daar aangekomen nog een leuke bloemenkrans weten de scoren en toen op een draf naar binnen. WOW! Wat een mensen! Er stonden zo'n 30.000 man helemaal los te gaan op het strand. Er waren allerlei kleine podia waar verschillende dj's stonden te draaien, van techno tot top 40- muziek. Uiteraard meteen een bucket gekocht en op de tafels staan swingen. De groep waren we helaas al snel kwijt, omdat we iets te druk waren met andere dingen;) maar gelukkig weten wij heel goed hoe je een feestje moet bouwen! Wat een heerlijk feest en wat een leuke mensen! Al snel hadden we een andere leuke groep ontmoet met australiers en fransen, waar we tot 12.00 de volgende dag een top tijd mee hebben gehad! Die zonsopgang hebben we zo ook maar weer mooi meegepakt! Wat een fantastisch feestje en we zijn het er unaniem over eens: beste feestje ever!

Dan nog even iets anders wat zeker niet aan ons reisverhaal mag ontbreken! De ontmoeting met de locals van Koh Phan Gan, oftewel het personeel van ons resort Head Yoa Over Bay. Het begon allemaal op de eerste avond toen er een liveband op zou treden. Wij allebei grote fan van livebands wilden dat absoluut niet missen en daar zaten we vol optimisme te wachten tot de band het podium zou betrekken. Uiteindelijk kwam er 1 bandlid het podium op, waar de anderen zijn? Die waren er niet haha! Gelukkig maakte dat ene bandlid alles goed! Jmin was zijn naam en wat een entertainer en ontzettend lief persoon. We hadden meteen al indruk gemaakt op Jmin door ons enthousiaste gegil en luidruchtige geklap na elk nummer. Jmin was van alle markten thuis, van Bob Marley tot de RHCP en van Beatles tot aan Job 2 do. Altijd zuiver, maar soms met een eigen tekst of een Engelse uitspraak waar echt niets uit te maken viel. Na elk nummer volgde dan ook een "solly". Vanaf de eerste avond waren we al fan van hem, met als gevolg dat wij er elke avond als echte groupies, even enthousiast en hard meezingend, bij waren! We kwamen er ook niet onderuit om een paar liedjes mee te zingen, zoals 'Wonderwall' & 'What's going on'. We hebben ook heel wat keren 'Het is een nacht' gezongen, speciaal voor Jmin en papa en mama (zulke lieve mensen die af en toe meespeelden & ons als hun dochters beschouwden!). Maar laten onze gouden keeltjes net iets minder mooi uitkomen in de microfoons, vonden de andere gasten het iets minder, aan het uitblijvende applaus op te maken ;), Jmin, papa en mama vonden het prachtig. Daar kregen we dan ook wel een hard applaus van & zelfs de vraag of we nog wat wilden zingen, dat zegt genoeg toch.. ;) We zaten al snel elke avond na de live music tot in de late uurtjes te borrelen. De groep werd steeds groter, de rest van het personeel was ook allemaal zo lief, leuk & onwijs geinteresseerd in ons. Sommige konden geen engels, dus de gesprekken verliepen soms ietwat lastig, maar toch wilden ze dolgraag hun eten & drinken met ons delen, zo bijzonder! We werden helemaal in de familie opgenomen & genoten vollop van deze bijzondere mensen. We wilden het eiland dan ook helemaal nog niet inruilen voor Bangkok, wat in principe het plan was na 4 nachten op Koh Phangan.

28 januari zaten we treurig aan het ontbijt met Jmin, over een kwartiertje zou onze taxi naar de boot vertrekken, maar de eigenaar kwam naar ons toe of we echt niet nog 2 nachten wilden blijven. Uiteraard wilden we dat, maar het kon helaas niet omdat de bus en nachttrein gereserveerd waren naar Bangkok. De eigenaar zou wat telefoontjes voor ons plegen, alles voor ons omzetten én het voor ons betalen. We keken elkaar aan, en hoefden er geen seconde over na te denken! ;) een uurtje later waren we onze backpack weer aan het uitpakken, pakten we de spullen voor het
strand & was onze dag, en die van het personeel weer helemaal goed!

Hier gingen we nog even goed van genieten! En dat hebben we gedaan ook, heerlijk op het strand gelegen, gekeken naar Jmin, papa & mama die live music speelden op het strand, onder het genot van een prachtige zonsondergang, een BBQ en een lekkere cocktail. Dat is echt op & top vakantie, heerlijk! Uiteraard beiden avonden naar de live music geweest, en nog wat prachtige nummers meegezongen. De eerste avond zijn we onverwachts naar een Private Party geweest bij Pirate's Bay, met wat personeel. Wij bij Jmin op de scooter, in een deuk gelegen, met zijn 3e op een scooter is toch ietwat krap ;) het feestje was weer een groot succes, aan de feestjes op het strand kunnen wij snel wennen! Jmin stond de hele avond met zijn trommeltje in zijn hand & een glimlach van oor tot oor die niet meer van zijn gezicht is verdwenen! De volgende ochtend stond hij op ons balkon en had hij speciaal voor ons een ontbijtje gekocht, als bedankje voor de tosti die we de avond daarvoor met zijn, 3e hadden gegeten. En wel het bijzonderste ontbijtje ook! 2 eieren, een zakje nootjes met anchovis, een yoghurtje & soja melk met bonen. Geweldige combinatie :) maar zo lief, hij heeft geen cent te makken & dan koopt hij dat voor ons. We pakten snel het yoghurtje die we samen hebben gedeeld & de rest mocht hij zelf lekker oppeuzelen ;) De nu echt laatste avond hebben we na de muziek weer tot in de laatste uurtjes gezellug gezeten met elkaar & nog wat andee backpackers. En niet te vergeten, we hebben de leukste filmpjes van Jmin gemaakt waarin hij Guus Meeuwis zegt, wat er na lang oefenen nog steeds zeer enthousiast uitkomt als Kloes! Gevolgd door de slappe lach & heel wat keren 'solly!', de filmpjes verwijderen wij nooit meer & we weten precies waar we naar gaan kijken als we chagerijnig zijn, dat verdwijnt dan gelijk ;) Daarnaast hebben we onze nieuwe lievelingsliedje opgenomen 'doodiedoo' van Job2do, een aanrader & speciaal voor ons geschreven volgens Jmin ;)

Kortom, het is jullie vast helemaal duidelijk dat we hier onwijs genoten hebben & in een korte tijd een bijzondere band hebben opgebouwd met geweldige mensen, die we echt zullen missen. We hopen ze nog eens te zien & hier nog een keer naar toe te kunnen! 30 januari moesten we helaas echt afscheid van ze nemen, wat vooral Jmin & Wat (onze favoriete barman, die ook echt super was) zwaar viel, toen we die zielige koppies zagen, wilden we het liefst teruggaan maar het was tijd om verder te gaan met ons avontuur. Wat betekent op naar Cambodja! Dit klinkt iets makkelijker en soepeler dan het daadwerkelijk was, het heeft ons namelijk 30 uur gekost om van Koh Phangan in Siem Reap (Cambodja) te komen, met de boot, nachtbus (waar wij weer heerlijk achterin de bus gestopt zaten met een airco die niet te harden was, maar dit keer heel wat uurtjes meer geslapen gelukkig!), een mini bus (drama!), nog een ander klein busje& tot slot de tuktuk toen we eindelijk bij een hostel (prima, met zijn 2e op een kamer, alleen een beetje jammer van meneer kakkerlak die ons 2 keer een bezoekje kwam brengen) aankwamen. En hoe, gesloopt!! Maar als echte bikkels, lekker gedoucht, en fris en fruitig gelopen naar het plaatsje, wat vlakbij is. Lekker gegeten & daarna ons bed ingedoken, aangezien ons tuktuk mannetje ons de volgende ochtend om 5.30 (!) kwam ophalen om ons naar de zonsopgang te brengen bij Ankgor Wat. Tikkeltje spijt toen de wekker ging maar dit was het alles waard toen die zon opkwam, wauw wat prachtig!! Met de tuktuk de kleine route gereden langs de mooiste en bekende tempels, heel indrukwekkend om te zien, logisch dat dit 1 van de mooiste bezienswaardigheden is ter wereld! 'S avonds zijn we eerst gaan eten, heerlijk thais eten, 2 grote tapbiertjes & een grote fles water waarvoor we in totaal €4,25 kwijt zijn, dat is nog eens leuk uit eten gaan! Daarna besluiten we om de bekende Angkor What? Bar te bezoeken, maar wat blijkt, precies de avond dat wij daar komen, wordt er geen muziek gedraaid omdat de koning is overleden, de eerste dag van 2 weken lang. Haha hebben wij weer, en uitgaan zonder muziek is toch echt een tikkeltje apart! ;) een bucketje bestellen dan maar & 5 min later staan we al gezellig met andere backpackers te praten waar we het de rest van de nacht en avond onwijs gezellig mee hebben gehad! Leuk om te zien hoe makkelijk je met andere in contact komt & daar een super leuke avond mee kan hebben! Wij hebben ons dus weer lekker vermaakt & de buckets smaakten prima, jeetje wat zijn die dingen sterk! Volgende dag kwamen we met een lichtelijke kater wat laat opgang en besloten we om met de tuktuk naar de floating villages te gaan. Met een bootje langs een heel dorp op het water, veel huisjes, een marktje en een school voor weeskinderen. Heel indrukwekkend om te zien hoe deze mensen leven, onvoorstelbaar en zo sneu al die kindjes! 'S avonds weer heerlijk Thais gegeten, en spraken af om dit keer echt op tijd te gaan slapen, aangezien we de volgende dag weer vroeg op gehaald zouden worden voor de bus naar Kratie. Helaas zijn we in deze voornemens niet zo goed & besloten we na heel wat marktkraampjes dat onze voetjes wel een massage verdienden. Dit zorgde weer voor heel wat slappe lach momentjes, aangezien wij een beetje gevoelig zijn aan de voeten & we er dus niet geheel ontspannen bij lagen ;). Eenmaal klaar vonden we dat ze eigenlijk ook wel een pedicure konden gebruiken, en dat alles voor €7.50 met zijn 2e!
Moe maar voldaan in bed, ook Siem Reap was weer een fantastische ervaring! & Op 3 februari op naar Kratie met wederom een lange busreis!

Nou lieve mensen, eindelijk ons eerste verslag! Het heeft even geduurd.. ;) en we durven ook niet helemaal te beloven wanneer de volgende keer komt, aangezien het niet helemaal ons ding is maar we doen ons best! ;) en we plaatsen sowieso af en toe foto's op fb, wat natuurlijk ook altijd leuk is! We zijn benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat en of jullie al een beetje jaloers zijn na onze verhalen en mooie foto's? En nog steeds regen...?

Heel veel liefs & een dikke kus van ons!! X Lin & Lies

• 04 Februari 2013 - 10:59

Annette Meuris:

Lieve meiden,

Wat een onwijs leuk verslag zeg om te lezen...en nee..ben echt niet jaloers:)ha haa..tuurlijk!!Jullie zijn er nog maar een paar weken en dan al zoveel beleefd.Geweldig!!Geniet nog maar lekker met elkaar, hier is het 20 graden inmiddels..nee hoor, 6 graden met wind en af en toe een buitje.Die sneeuwtroep is lekker verdwenen.Voor mij extra feest, want ben nl uitgegleden met die sneeuw en zit met een gescheurde enkelband.Lekker dan..!
    Hele fijne dagen daar en ik wacht geduldig op het volg verslag:-).

Veel liefs en doe voorzichtig hé?XXX

• 04 Februari 2013 - 12:10

Isabel:

Lieve toppers,

Wat onwijs leuk om te lezen, jullie zijn lekker aan het genieten lees ik!
    Klein beetje jaloers ben ik wel, haha maar ik gun het jullie van harte!

Hele fijne weken nog en in afwachting van het volgende verslag ;d

Dikkeeeeee kusss Isabel

• 04 Februari 2013 - 15:52

Corien:

Lieve meiden, wat een mooi verhaal en wat heerlijk om te lezen wat jullie meemaken! Geniet maar lekker!, heel veel plezier nog en dikke kussen!

• 04 Februari 2013 - 15:57

Sandra Hamers:

Onwijs leuk om het verslag te lezen.
    Enne... Ik ben niet jaloers hoor ik ben altijd al groen :-)
    Het weer is hier ook toppie dus geen reden om jaloers te zijn. Hihi..

Geniet geniet geniet.
    Dikke knuffels van ons alles vier voor jullie tweetjes.

• 04 Februari 2013 - 17:14

Anna:

Hallo Dames ! Wat moeten jullie een supertijd hebben daar! Ik heb genoten van jullie verhaaltje. Ik kijk uit naar de volgende en de foto 's uiteraard ! En dan wil ik jullie nog iets vertellen wat altijd zo een prettig leedvermaak gevoel geeft als je zelf in een land bent met heerlijk weer, namelijk : HET IS HIER KOUD EN HET IS AAN HET REGENEN! Geniet ervan en veeeel plezier ! Dikke kus An

• 04 Februari 2013 - 19:16

Marieke:

Ha meiden!

Wat een onwijs gave avonturen hebben jullie al beleefd! En wat leuk beschreven!
    Geniet er nog lekker van samen!

• 04 Februari 2013 - 19:27

Marja:

Wat een geweldig verhaal om te lezen en hoe jullie het naar jullie zin hebben... top.... Genieten doen jullie zeker.... Nog heel veel plezier en kan niet wachten op jullie volgende verhaal.
    Dikke kus van ons..

• 04 Februari 2013 - 21:28

Ron En Marita:

We hebben in een deuk gelegen en zien het echt voor ons. Geniet er van, maar dat zal wel lukken. Niet te lang wachten met het volgende verhaal......... Dikke kussssssssss

• 04 Februari 2013 - 21:46

Martin En Ellen:

Hallo lieve meisjes, wat een geweldig verslag van een geweldige reis.
    Hoop inderdaad dat jullie blijven schrijven op de tablet van je vadertje!
    Heel veel plezier en ook van ons een hele dikke kus xxxx

• 07 Februari 2013 - 22:36

Grazyna Piepke:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!! Ik hoop nog veel van die leuke verslagen van jullie te mogen lezen! Heel veel plezier nog, geniet er lekker van en pas goed op jullie zelf!!!!
    Veel liefs!

• 10 Februari 2013 - 10:02

Frans En Leny:

Hallo meiden, wat een leuk verslag. Jullie maken zoveel mee. Wanneer jullie in april weer naar huis komen dan zit die rugzak vol met ervaringen. Dus Lin niet teveel kleren kopen. Nog veel plezier.
    Veel liefs!

• 10 Februari 2013 - 10:39

Sonja:

lieve meiden ,wat een gaaf verslag,tuurlijk ben ik jaloers ,als ik dit lees.geniet er maar van,deze ervaring kunnen ze nooit meer afpakken.nog heel veel plezier dikke kussssssssssssssss

• 13 Februari 2013 - 08:56

Daphne:

Wat een mega verslag zeg super om te lezen hoe alles gaat en dat jullie zo mooi kunnen zingen hahaha
    ga zo door en genietse

• 22 Februari 2013 - 20:19

Henk En Elly:

Hallo meissies, wat 'n feest is het daar bij jullie! We zien alle taferelen voor ons, dus dat is kicken en lachen. Geniet ervan met volle teugen, dan houd je de herinneringen voor straks als jullie terug zijn. Nog veel plezier en heel veel liefs, dikke kussssssssssss hvj